INTRO TIL MEDIEVÆRKSTED OG WEBLOGS.
Denne dag var jeg desværre syg.
Refleksion:
Leg og læring: I et kulturelt perspektiv betragtes leg som en aktivitetsform, der kan medføre læring. Leg er knyttet til ordet læring, da man kan udvikle sig og lære en masse ting under leg. Børn leger på forskellige måder alt efter aldersgrænse.
Uformel læring: som socialisation finder sted overalt i fritiden, aviser, medier og institutioner osv.. Uformel læring bygger på lysten og motivationen til at udfolde sig på forskellig vis og deltage i forskellige typer af lærende og legende processer. Ifølge bogen "digital dannelse" tager Lotte Nyboe udgangspunkt i et par eksempler på uformelle læringsrum:
Folke biblioteker: Her kommer folk af egen lyst for at lære noget. Folke bibliotekers formål er ikke at undervise og pålægge folk læring, men at fremstille materiale til rådighed som f.eks bøger, videoer, lyde, internet osv. kan folk selv lære og tilegne sig til viden, som beskrevet i Lov om biblioteksvirksomhed "at fremme oplysning, uddannelse og kulturel aktivitet ved at fremstille materialer til rådighed. Her kan man også få hjælp hvis man har brug for det men lærings processen er frivillig.
Experimentarium: Her kommer folk også af egen lyst og frivillighed som på folke biblioteker. Her er formålet at fremme, stimulere besøgendes interesse for naturvidenskab og teknik, inspirere, skabe et socialt og kulturelt samlingssted, hvor folk kommer og får sjove og lærerige oplevelser.
Weblog: En webblog også bare kaldes blog, kom frem i midten af 90´erne og bliver for alvor brugt i det nye århundrede. En blog minder meget om en personlig hjemmeside som er brugervenlig og gratis.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar